Myopie- educatie is een initiatief van het Oogfonds.

Het Oogfonds voorkomt en bestrijdt oogaandoeningen en helpt mensen met een visuele beperking zichtbaar beter te participeren in de samenleving. wij maken ons sterk voor een betere toekomst voor mensen met een oogaandoening of mensen met een verhoogde kans daarop. Onze droom is oogaandoeningen en vermijdbare blindheid en slechtziendheid te voorkomen en te bestrijden. Ook willen we een beter perspectief voor blinden en slechtzienden door volwaardige participatie en integratie in de samenleving te bewerkstelligen. Het Oogfonds is beneficiënt van de Vriendenloterij.

De inhoud van de website is door het Oogfonds bijeengebracht en getoetst door de volgende inhoudelijk partners:

  • Prof. Dr. Caroline Klaver, hoogleraar oogheelkunde en epidemiologie
  • Drs. Clair van Enthoven, promovenda oogheelkunde
  • Drs. Vasanthi Iyer, arts M&G, jeugdarts KNMG
  • Jan Roelof Polling, Orthoptist en voorzitter IOA
  • Gabi Steenbekkers, Optometrist en myopie expert
  • Gerlof du Bois, ervaringsdeskundige

Onderstaande partners hebben bijgedragen aan het project en de website zonder inhoudelijke inmenging.

Procornea
Je ogen helpen je de wereld om je heen te ervaren. Ze helpen je te leren, te ontdekken, te genieten. Maar goed zicht is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Procornea is ontwikkelaar, producent en leverancier van zowel vormstabiele- als zachte contactlenzen. We zijn gespecialiseerd in het produceren van maatwerklenzen met de hoogste precisie en kwaliteit. Onze missie is om voor ieder mens wereldwijd de maximale gezichtsscherpte te behalen, ongeacht de conditie van het oog. Zodat iedereen zijn of haar wereld maximaal kan beleven. Om de beste kwaliteit te blijven garanderen leveren wij onze lenzen uitsluitend aan gekwalificeerde optometristen, oogartsen en contactlensspecialisten. Meer weten over ProCornea, kijk dan op www.procornea.nl

Novartis B.V.
Novartis is wereldwijd actief waarbij we een sterke focus hebben op onze klanten. Wij richten ons op innovatieve gepatenteerde geneesmiddelen en generieke geneesmiddelen.

L’eau
Communicatiebureau voor gedragsbeïnvloeding. Wij helpen mensen voor jouw merk te kiezen. Strategie en creatie gaan bij ons hand in hand met gedragspsychologie. In de juiste combinatie van deze drie disciplines ligt onze kennis, kracht en ontwikkelde tooling. Waardoor we elk merk of organisatie kunnen versterken of laten groeien.

Met speciale dank aan:
Landelijke Stichting voor Blinden en Slechtzienden
Stichting Blindenhulp
Dr. C.J. Vaillantfonds
Gelderse BlindenStichting
De Oogvereniging